Web-veistämö tarjoaa julkaistuille verkkosivuille sekä teknistä ylläpitoa, että käyttötukea. Tällä sivulla kuvattuna käyttötuen kolme eri palvelutasoa, joista asiakkaamme voivat valita itselleen parhaiten sopivan.

Katso tarkemmat tiedot tasoista sivun alhaalta.

Mitä eroa on käyttötuella ja ylläpidolla?

Kuukausimaksullinen tekninen ylläpito kattaa alustan, julkaisujärjestelmän ja sen lisäosien tietoturvapäivitykset sekä sivuston ja sen tietokannan varmuuskopioinnin. Lisäksi sivuston toimintaa valvotaan jatkuvasti vasteaikojen, saatavuuden, tietoturvan sekä skaalautuvuuden osalta.

Suomeksi: tekninen ylläpito on sellaista, jota tehdään taustalla jatkuvasti ja mistä et välttämättä kuule erikseen. Kuukausittaiseen ylläpitomaksuun kuuluu yllälueteltujen lisäksi myös kriittisten ongelmien korjaus, esimerkiksi jos sivusto on alhaalla tai palvelua ei voi käyttää. Käytännössä kaikki muu työ on sitten käyttötukea (kts. alla).

Käyttötuki tarkoittaa asiakkaan puolelta alkavaa tukipyyntöä, kysymystä tai tehtävää. Käyttötukea on puhelimessa, sähköpostissa ja paikan päällä tapahtuva neuvonta ja koulutus, sekä siihen liittyvä pienkehitys. Käyttötukea tehdään sopimustasosta riippuen tuntityönä, josta kertyneet tunnit laskutetaan kuukausittain.

LITE

ASIAKASPALVELU VASTAA YHDESSÄ ARKIVUOROKAUDESSA

KEHITYSTYÖ AJOITETAAN MAX 6 VIIKON PÄÄHÄN (mutta työt aloitetaan aina heti kun mahdollista)

MINIMITILAUS 2H TYÖTÄ

YHTEYDENOTTOKANAVA:
ASIAKASPALVELUN EMAIL

STANDARD

ASIAKASPALVELU VASTAA YHDESSÄ ARKIVUOROKAUDESSA

KEHITYSTYÖ AJOITETAAN MAX 4 VIIKON PÄÄHÄN (mutta työt aloitetaan aina heti kun mahdollista)

EI MINIMITILAUSRAJAA

YHTEYDENOTTOKANAVAT:
ASIAKASPALVELUN EMAIL

ASIAKASTUKINUMERO

PREMIUM

ASIAKASPALVELU VASTAA YHDESSÄ ARKIVUOROKAUDESSA

KEHITYSTYÖ AJOITETAAN MAX 10PV PÄÄHÄN JA MENEE AINA JONON KÄRKEEN

ASIAKASPALVELU KUULUU HINTAAN

YHTEYDENOTTOKANAVAT:
ASIAKASPALVELUN EMAIL
ASIAKASTUKINUMERO
NIMETTY YHTEYSHENKILÖ
PROJEKTIKOHTAINEN SLACK

Lite käyttötuki

Asiakaspalvelun sähköpostiosoite asiakaspalvelu@web-veistamo.fi
Kriittisissä virhetilanteissa yhteys suoraan päivystysnumeroon.

Asiakaspalvelun sähköpostin kautta tulleeseen yhteydenottoon reagoidaan aina yhden arkipäivän sisään. Jos asiaa ei voida ratkaista heti, se ajoitetaan seuraavaan sprinttiin, jossa on tilaa.

Voit laittaa asiakaspalveluun sähköpostia niin usein kuin tarvitsee, mutta laskutamme aina minimissään kahden tunnin työn. Kannattaa siis kerätä asioita nippuun, ja pistää kerralla isompi määrä kysymyksiä/työpyyntöjä tulemaan!

Kaikki neuvonta ja kehitystyö veloitetaan tuntityönä kuukausittain. Minimiveloitus on 2 työtuntia per yhteydenotto. Tuntihintamme web-kehitystyölle 2020 on 99 € (alv 0 %).

Mahdolliset ostetut lisäosat, kuvat, lisenssit, domainit ym veloitetaan erikseen. Käyttötuen lisäksi saattaa tulla kuluja teknisestä ylläpidosta, joka on yleensä kiinteä kuukausihinta.

Palvelupyynnön voi jättää asiakkaan yhteyshenkilö tai avainkäyttäjä, jolla on oikeus tilata työtä.

Standard käyttötuki

Asiakaspalvelu-sähköpostin kautta tulleeseen yhteydenottoon reagoidaan aina yhden arkipäivän sisään, ja puhelimeen pyritään vastaamaan heti. Jos asiaa ei voida ratkaista heti, se ajoitetaan seuraavaan sprinttiin, jossa on tilaa.

Voit ottaa yhteyttä niin usein kuin tarvitsee, laskutamme aina toteutuneiden työtuntien mukaan.

Kaikki neuvonta ja kehitystyö veloitetaan tuntityönä kuukausittain. Tuntihintamme web-kehitystyölle 2020 on 99 € (alv 0 %).

Mahdolliset ostetut lisäosat, kuvat, lisenssit, domainit ym. veloitetaan erikseen. Käyttötuen lisäksi saattaa tulla kuluja teknisestä ylläpidosta, joka on yleensä kiinteä kuukausihinta.

Yhteydenoton voi tehdä asiakkaan yhteyshenkilö tai avainkäyttäjä, jolla on oikeus tilata työtä.

Asiakastukinumero on auki arkipäivisin klo 9-17.

Premium käyttötuki

  • Asiakastukinumero
  • Asiakaspalvelun sähköpostiosoite asiakaspalvelu@web-veistamo.fi
  • Nimetyn yhteyshenkilön puhelin ja sähköposti
  • Pääsy projektikohtaiselle Slack-kanavalle
  • Puhelimitse tai etäyhteydellä tehtävä neuvonta / koulutus kuuluu kuukausihintaan

Kriittisissä virhetilanteissa yhteys suoraan päivystysnumeroon.

Asiakaspalvelun sähköpostin kautta tulleeseen yhteydenottoon reagoidaan aina yhden arkipäivän sisään. Puheluihin pyritään vastaamaan välittömästi ja hoitamaan asia heti. Jos asiaa ei voida ratkaista heti, se pyritään ajoittamaan kuluvaan sprinttiin tai tehdään erikseen sovitulla aikavälillä.

Suosittelemme myös varaamaan tietyn verran kehitystunteja per sprintti etukäteen kuukausittain, jotta voimme varmistaa kapasiteetin työpyynnöillesi.

Voit ottaa yhteyttä niin usein kuin haluat. Puhelimitse tai etäyhteydellä tehtävä neuvonta / koulutus kuuluu hintaan kohtuulliseen määrään asti. Kaikki eskaloitu kehitystyö veloitetaan tuntityönä seuraavan kuukauden aikana.

Jos asian voi hoitaa heti puhelimitse/etäyhteydellä, palvelu kuuluu kuukausihintaan. Kaikki kehittäjille eskaloitu työ veloitetaan tuntityönä kuukausittain. Tuntihintamme web-kehitystyölle 2020 on 99 € (alv 0 %).

Mahdolliset ostetut lisäosat, kuvat, lisenssit, domainit ym veloitetaan erikseen. Käyttötuen lisäksi saattaa tulla kuluja teknisestä ylläpidosta, joka on yleensä kiinteä kuukausihinta.

Yhteydenoton voi tehdä asiakkaan yhteyshenkilöt tai avainkäyttäjät, jolla on oikeus tilata työtä sekä mahdolliset nimetyt yhteistyökumppanit.

Asiakastukinumero on auki arkipäivisin klo 9-17. Nimetty yhteyshenkilö vastaa arkisin 10-18.

Yleensä yhteyshenkilöksi eli asiakasvastaavaksi sopii parhaiten kehitysprojektin aikana ollut projektipäällikkö tai pääkehittäjä. Asiakasvastaava tuntee sivustosi kuin omat taskunsa, ja pystyy yleensä ohjeistamaan sinua vaikka lennosta. Asiakasvastaavan kanssa on helppoa suunnitella uusia ominaisuuksia, ja hän osaa niitä sinulle myös ehdottaa.